היתרונות הבולטים של התקנת דק עץ בחצר

כל חייכם חלמתם להתגורר בבית צמוד קרקע, לפתוח את דלת החצר ולגלות עוד חלל פתוח השייך כולו לכם! החצר הביתית שלכם מאפשרת לכם לקחת פסק זמן מהשגרה תחת כיפת השמיים, ליהנות מזמן איכות עם הילדים המקסימים ולארח את המשפחה והחברים לארוחות מפנקות. מאחר ומדובר על עוד חלל בבית (וחלל מרכזי מאד), אתם נדרשים להשקיע בו – זמן וגם כסף.

אז לצד ההשקעה בריהוט הגן, בשתילים ואפילו בנדנדת העץ לילדים, כדאי שתשקיעו בדבר נוסף: דק! דקים מעץ הפכו בשנים האחרונות ללהיט, ואפשר כבר לסמן אותם כקלאסיקה, פשוט מאחר והם כאן כדי להישאר. איך הדקים תורמים לכם ומשפרים את איכות החיים שלכם?

הדק משפר את נראות הגינה שלכם!

המוטיבציה של רבים להתקין דק מעץ בגינה, היא בעיקר שיפור הנראות של הגינה. מדובר על מוטיבציה ראויה בהחלט, בטח שבמדינה כמו ישראל שבה ניתן להשמיש את החצר כמעט על בסיס יומי! על מנת להבין מהו כוחו של הדק בכל הקשור לנראות החצר, נסו להיזכר כמה מחשבה וזמן השקעתם בבחירת המרצפות לבית שלכם. מדוע השקעתם כל כך? מתוך ההבנה כי המרצפות מאירות את החלל ומשפיעות על עיצובו הכולל. גם הדק, עליו אתם הולכים, מאיר את הגינה ומעניק לה מראה חמים, כפרי, ביתי ועוטף.

חיסכון אדיר במשאבים בחסות הדק

כעת, לפני התקנת הדק, יש לכם בחצר בעיקר דשא. אין כל רע בדשא (כמעט), אלא שהוא דורש מכם תחזוקה גבוהה מאד. ראשית, עבודה של גנן לטובת כיסוח הדשא. כך, בתדירות של פעם בחודש או חודשיים, אתם משקיעים מאות שקלים בכיסוח דשא, תוך שמדובר על מעגל הוצאות שלא נגמר. ההשקעה בדק העץ לעומת זאת? חד פעמית.

מעבר לכך, עוד לפני שאתם מכסחים את הדשא אתם משקים אותו בכמויות גדולות של מים. המשמעות? חשבון המים שלכם גדל בעקבות הצריכה המוגברת. עם התקנת הדק, אתם יכולים לחסוך לא מעט, זאת מאחר ושירותי הגנן והשקיית הדשא אינם רלוונטים לכם עוד. מתקינים דק וחוסכים כסף? כך מסתבר.

דקים מגדילים לכם את החצר

עד לרגע שבו תתקינו דק, לא באמת תבינו עד כמה החצר שלכם לא מנוצלת. לפני הדק, סביר מאד כי החצר שלכם מאופיינת בעיקר בדשא. הדשא תורם אמנם "בתפאורה" טבעית ומוריקה, אך הוא גם מאד מגביל אתכם. עם בניית הדק אמנם השטח של החצר לא ישתנה, אך בהחלט שתוכלו לנצל אותו בצורה אידיאלית יותר. הדק מרחיב את החצר כך שתוכלו להשמיש אותה לאירוח, למשחקים ולכל מה שרק תרצו. עד כה נמנעתם מלארח ארוחות על הדשא? הדק נותן לכם בסיס חזק, יציב, ישר ונטול צמחייה עוקצנית או חרקים בלתי רצויים.

מעכשיו? גם אתם יכולים ללכת יחפים!

לא משנה עד כמה אתם אוהבים ומחוברים לטבע, הרי שללכת יחפים על הדשא זה קצת פחות נעים. ישנו תמיד החשש כי יגיעו במגע עם כפות רגליכם חרקים או קוצים. עם התקנת הדק, גם אתם יכולים ללכת יחפים ללא כל חשש! הדק נעים מאד למגע, כך שלמרות שאתם נמצאים בחלקו החיצוני של הבית, אתם יכולים להתנהל בו בחופשיות, ספונטניות ומבלי שאתם צריכים לנעול נעליים עם כל יציאה לחצר.

לסיכום, היתרונות המרכזיים של דקים בגינה שלכם:

  • מראה אסתטי ונעים שמייצר אווירה קלאסית ומודרנית בו זמנית
  • פוטנציאל לחיסכון כספי: לא עוד שירותי גינון וצריכת מים להשקייה
  • הדקים מרחיבים את החצר ומאפשרים לכם לנצל טוב יותר את המרחב
  • וכן, אתם והילדים יכולים ללכת יחפים על הדק!

אהבת? מוזמן לשתף

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן