הפשילו שרוולים: באיזו עונה בשנה מומלצת בניית פרגולה?

בניית פרגולה מוצלחת מותנית בכמה דברים עיקריים: תוכניות בנייה מפורטות, עצים איכותיים וביצוע מקצועי. ישנו דבר נוסף שעשוי להשפיע על איכות הביצוע והצלחת הפרויקט, ויתכן והוא כלל לא עלה לראשכם: החודש בשנה בו אתם מחליטים לבנות פרגולה בבית. 

מדוע עונת השנה צריכה בכלל לעניין אתכם? מסיבה פשוטה: הפרגולה הינה חיצונית לבית וצפויה להיבנות במרפסת השמש או בחצר הביתית. המשמעות היא שבנייתה תתבצע תחת כיפת השמיים. העונה בשנה בה תחליטו לבנות את הפרגולה, תשפיע באופן ישיר על תנאי העבודה, משך ביצוע הפרויקט וגם על חווית הבנייה (שלכם או של בונה הפרגולות המקצועי). אז מתי בשנה כדאי להשקיע עם בניית פרגולה? הנה התשובה:

התקופה האידיאלית לבניית הפרגולה: חודשי הסתיו

נתחיל בדבר החשוב ביותר: עם מזג האוויר הישראלי, בניית פרגולה אפשרית בכל עונה בשנה. גם בתקופת החורף לצורך העניין (שנחשבת להכי פחות מומלצת בכל הקשור לבניית פרגולה), יהיה ניתן למצוא ימים ללא גשם שיאפשרו לבנות אותה. ובכל זאת, ההמלצה אליכם היא לבנות את הפרגולה בתקופת הסתיו, בתפר שבין תקופת החגים לתחילת חודש נובמבר. מזג האוויר בחודשים אלו נוח, אין צפי לימים גשמים והסבירות לרוחות אינה גבוהה. ובקיצור? תנאי עבודה אידיאלים!  

ומה לגבי עונות האביב והקיץ? גם הן מסתמנות כעונות מומלצות לבניית הפרגולה. כאמור, מאחר והבנייה מתקיימת בתנאי חוץ, ראוי להתחשב במזג האוויר ועד כמה הוא מבסס תנאים נוחים לביצוע הפרויקט. בעונת הקיץ למשל (המאופיינת בטמפרטורות גבוהות ואחוזי לחות גבוהים), מומלץ לבנותה בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת אחר הצוהריים עם "שבירת החום".

"לבנות את הפרגולה סמוך לחורף? היא גם כך לא תשמש אותי"

טעות! רבים סבורים כי הפרגולה מיועדת אך ורק לחודשי הקיץ החמים כפתרון הצללה. בפועל, תוכלו להשמיש אותה גם בחודשים הגשומים באמצעות התקנת גג מחומרים שונים. פרגולה מקורה באמצעות סנטף למשל, תאפשר לכם לשבת במרפסת או בחצר עם משקה חם גם בימי החורף ה"קלילים" (אלו המאופיינים ברוחות קלות וטפטופים). פתרונות הקירוי ימנעו מהגשם להגיע אתכם במגע, כך שתוכלו ליהנות מהפרגולה בכל 4 העונות, 365 ימים בשנה!

"בניית פרגולה אפשרית גם בשיטת עשה זאת בעצמך?"

השאלה הזו מופנית אלינו לא מעט והתשובה היא שכן כמובן! מדובר על פרויקט שהצלחה בו מותנית בתכנון מקדים, לרבות רכישת עצים ממחסן עצים. תקופת החגים לדוגמא היא הזדמנות מצוינת לקחת על עצמכם פרויקט בניית פרגולה. הבנייה העצמית אמנם ארוכה יותר ומותנית בהשקעת מאמץ פיסי, אך התמורה שהיא מספקת – אדירה! 

אנו נשמח לחלוק אתכם טיפים לתכנון יסודי ובנייה בטיחותית, ולהמליץ לכם על עצים מתאימים בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. לפרטים נוספים אודות רכישת עצים לפרגולה, אתם מוזמנים לפנות אלינו כבר עכשיו – 077-803-6603

אהבת? מוזמן לשתף

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן