עץ או אלומיניום – איזה חומר עדיף לפרגולה?

עץ או אלומיניום – איזה חומר עדיף לפרגולה?

גם אם אף אחד מהחומרים לא יודה בזה, ישנה תחושה כי ישנה מלחמה סמויה בין העץ ובין האלומיניום. כידוע, בניית פרגולה יכולה להתבסס על כל אחד מהחומרים. אחרי שהחלטתם להשקיע במרפסת השמש או בחצר הצמודה לבית הפרטי, אתם נדרשים לקבל החלטה: עם איזה חומר לבנות את הפרגולה?

כשבוחנים את האפשרויות לעומק, מגלים כי לכל חומר ישנם יתרונות וחסרונות יחסיים. עם זאת, מאחר ומדובר על השקעה לטווח הארוך, תוך שאתם רוצים שהפרגולה גם תוסיף טאץ' עיצובי, נדמה כי ישנו חומר בעל יתרון מובהק. הגיע הזמן להבין אחת ולתמיד: עץ או אלומיניום?

העץ: טעם כפרי, עלויות נוחות

אין כמעט בית בישראל שאין בו לפחות רהיט אחד מעץ. העובדה הזו מוכיחה עד כמה החומר פופולארי ואהוב. בשונה מחומרים אחרים, העץ נהנה מתכונה שהמון חומרים היו שמחים ליהנות ממנה: על זמניות. מגמות עולות ויורדות, אך העץ נשאר דרך קבע באופנה. כידוע, הפרגולה לא מתפקדת רק כפתרון הצללה, אלא שהיא גם תורמת משמעותית בכל הקשור לעיצוב החצר או המרפסת. העץ יוצר אווירה חמימה, טעם כפרי ועם זאת  – גם טאץ' מודרני.

בנוסף, בניית פרגולה מעץ זולה יותר בהשוואה לפרגולת אלומיניום. לעתים, מה שמונע מכם להתחדש בפרגולה הוא השיקול הכלכלי. לשמחתכם, בעת שמדובר על פרגולת עץ השיקול הזה איננו רלוונטי. השקעה כספית תהיה כך או כך, אך עם בניית פרגולה מעץ אתם נהנים מעלות נוחה יותר ומהשקעה לטווח הארוך. 

פרגולה מאלומיניום: מראה "קר", עלויות גבוהות

לא שהפרגולה מאלומיניום איננה מומלצת, אלא שבהשוואה לעץ היא מסתמנת כאופציה הפחות טובה. היתרון הגדול ביותר של פרגולות האלומיניום, הוא העובדה כי הן אינן דורשות בתחזוקה ושימור החומר (בשונה מפרגולת העץ). ביתר הפרמטרים, נדמה כי העץ מחזיק ביתרון משמעותי:

  • התקנה יקרה יותר, כך שהיא המון פעמים לא נגישה כלכלית 
  • המראה של הפרגולה "קר", ולא משתלב בצורה הרמונית עם הסביבה הטבעית
  • במידה ואתם מתקינים מנגנון חשמלי, אתם צריכים לקחת בחשבון הוצאות חשמל גבוהות יותר ותיקונים אפשריים 

אז במה לבחור: בניית פרגולה מעץ או אלומיניום?

האמת אין שהיא פרגולה שמומלצת יותר מהשנייה, אלא שיש את הפרגולה שמתאימה לצרכים שלכם! כשאתם צריכים לעשות בחירות, חשבו תמיד על מה שנכון ומתאים לכם, ולא רק עם פרגולות.  עם זאת, לרוב הבחירה הטבעית של אנשים היא לבנות פרגולה מעץ. פרגולות האלומיניום הן פתרון הצללה נפלא, אך עליכם לקחת בחשבון את הוצאות הבנייה, הנראות ואפילו התחזוקה שהמון פעמים תלויה באיש מקצוע חיצוני.

אהבת? מוזמן לשתף

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
דילוג לתוכן